T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİTLİS / HİZAN - Hizan İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Haberler

Ekm

Bitlis il Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE birimi tarafından organize edilen Erasmus+ Okul Eğitimi 2022-1 TR 01-K121-SCH-4067995 numaralı proje kapsamında 12-18 Mart 2023 tarihleri arasında İspanya'nın Barselona kentine Eğitsel-Kültürel gezi düzenlenmiştir. Okulumuzun Türkçe öğretmeni Cihat SOLMAZ bu projeye katılım göstermiştir. Eğitim sonunda katılımcılara sertifika verilmiştir.

Tem

2023 Yılı Ortaöğretime Geçiş Tercih ve Yerleştirme İşlemleri 03 - 19 Temmuz Tarihleri arasında yapılacaktır. 8. sınıfı başarı ile bitiren tüm öğrencilerimiz velileri ile birlikte belirtilen tarihler arasında okul idaremize başvurarak tercih işlemlerini yapıp onaylatabilirler.

Haz

1. BAŞVURU ŞARTLARI

a. Türkiye Cumhuriyeti veya Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

b. Mevzuatta belirtilen kayıt ve kabul şartlarını taşımak,

c. Ortaokullar, imam hatip ortaokulları veya özel eğitim ortaokullarının 5’inci, 6’ncı, 7’nci ve

8’inci sınıfları ile ortaöğretim kurumlarının hazırlık sınıfı, 9’uncu, 10’uncu ve 11’inci sınıflarında öğrenci olmak,

ç. İlköğretim ve ortaöğretim okullarında, sınavın yapıldığı ders yılında okul değiştirme yaptırımı/cezası almamış olmak,

d. Ailenin bir önceki mali yıla ait yıllık gelir toplamından fert başına düşen net miktarın, içinde bulunulan mali yılın Merkezî Yönetim Bütçe Kanunu’nda belirtilen

Millî Eğitim Bakanlığı okul pansiyon ücretinin en azının 4 (dört) katını geçmemesi kaydıyla maddi imkânlardan yoksun bulunmak.

Ailenin 2022 senesi yıllık gelir toplamından fert başına düşen toplam miktarın 2023 Mali Yılı için tespit edilen 46.000,00 (kırkaltıbin) TL’yi geçmemesi gerekir.

Aile gelirinin tespitinde ailenin 2022 yılında elde ettiği tüm gelirleri esas alınacaktır.

Maddi imkânlardan yoksun olma durumu:

Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmî Okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve

Okul Pansiyonları Yönetmeliği’nde yer alan “EK-1 Öğrenci Ailesinin Maddî Durumunu

Gösteren Beyanname”de öngörülen ve bu beyana esas olan gelirin tespitinde;

 EK-1 Öğrenci Ailesinin Maddi Durumunu Gösteren Beyanname ile beyana esas olan velinin ve eşi çalışıyor ise aynı zamanda eşinin, bütün yıllık gelir durumunu gösteren vergi dairesi,

muhasebe birimi veya ilgili kişi, kurum ve kuruluşlardan alınacak 2022 yılına ait 12 aylık toplam gelirlerini (çalıştığı ve çalışmadığı aylar ile birlikte) gösteren belge,

 Velinin ve eşinin bakmakla yükümlü olduğu anne ve babası ile ilgili tedavi yardımı beyannamesi, varsa bakmakla yükümlü olduğu diğer şahıslarla ilgili mahkeme kararı örneği,

 Velinin ve varsa eşinin bakmakla yükümlü olduğu aile üyelerinin T.C. kimlik numaraları ile doğum tarihlerinin yazılı beyanı esastır.

2. BAŞVURU İŞLEMLERİ

a. Başvuru işlemleri http://www.meb.gov.tr veya https://e-okul.meb.gov.tr internet adreslerinden yapılabilecektir.

b. Sınav başvuruları 29 Mayıs 2023 - 16 Haziran 2023 tarihleri arasında alınacaktır.

c. Öğrenci velisi, çocuğunun başvuru şartlarını taşıması hâlinde, öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüğünde sınav başvurusunu yapabilecektir.

ç. Öğrenci velisi, “EK-1 Öğrenci Ailesinin Maddî Durumunu Gösteren Beyanname” ve eklerini, okul müdürlüğüne teslim edecek ve başvurunun yapılmasını sağlayacaktır.

Başvuru işlemi yapılırken öğrenciyle ilgili elektronik ortamdan alınan bilgiler velisi tarafından kontrol edilerek (adı/soyadı, ana adı, baba adı, cinsiyeti, doğum yeri, doğum tarihi, sınavda tedbir hizmeti alınmasını gerektirecek özel eğitim ihtiyacı/ yetersizlik durumu, alanı/dalı, sınıfı) varsa yanlışlıklar başvurudan önce düzeltilmelidir.

d. Sınav başvurusu elektronik ortamda okul müdürlüğü tarafından yapılacaktır. Başvurunun yapıldığına dair okul müdürlüğü tarafından onaylanan ve veli tarafından imzalanan başvuru belgesi sınav bitimine kadar saklanacaktır.

e. Başvuru onaylandıktan sonra elektronik ortamda yapılacak değişiklikler başvuru bilgilerini değiştirmeyecektir. Bu nedenle onaylama işleminden önce bilgilerin doğruluğu

veli ve okul yöneticilerince titizlikle incelenmelidir. Bundan sonra yapılan başvurular ve talepler kesinlikle dikkate alınmayacaktır.

3. BAŞVURUNUN GEÇERSİZ SAYILACAĞI DURUMLAR

Öğrencinin;

a. Elektronik ortamdaki bilgilerinde eksiklik, hata veya çelişki varsa,

b. Okul müdürlüğü, elektronik ortamda başvurusunu onaylamamışsa,

c. Başvurusu için gerekli bilgi ve belgeler eksiksiz olarak okul müdürlüğüne teslim edilmemişse,

ç. Yurt dışında e-Okul sistemine kayıtlı olmayan okullarda öğrenim gördüğü hâlde, Millî Eğitim Bakanlığı Denklik Yönetmeliği’ne uygun belge düzenlenmemişse,

 başvurusu geçersiz sayılır.

Haz

Kalite Takip Sistemi Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanında "Sınıf rutinleri, sınıflarda ortaok dil ve aidiyet duygusu oluşturma" konusunu öğretmenlerimizle müzakere ettik. yapılan sunum neticesinde;

  • Değerler eğitimi etkinlikleri
  • Sınıf Kuralları belirleme çalışmaları
  • Ayın Öğrencisi belirleme faaliyetleri
  • Ayın Temiz ve Düzenli sınıfı belirleme faaliyetleir
  • Kitap okuma ve analiz faaliyetleri
  • Münazara bilgi ve mesleki yarışmalar düzenleme faaliyetleirnin etkin bir şekilde sürdürülmesine karar verildi.

 

Haz

Okul Tanıtımları kapsamında ilçemiz ilkokullarını ziyaret ettik. Cumhuriyet İlkokulu ve Şehit Öğretmen Abdurrahman Nafiz Özbağrıaçık İlkokulu 4. sınıf öğrencileriyle biraraya gelen idareci ve öğretmenlerimiz okulumuzun bölümleri, okulumuzda okutulan dersler, etkinlik ve yarışmalar ile proje etkinlikleri hakkında çeşitli video ve sunumlar ile bilgi vererek öğrencilerin sorularını cevapladırlar. 

Haz

Okulumuzda Mesleki rehberlik ve kişisel gelişim bağlamında öğrencilerimizin meslekleri tanımaları, mesleklerin insan hayatındaki yeri ve önemine ilişkin bilgileri öğrenebilmeleri, kendi ilgi ve yeteneklerine uygun meslekleri seçebilmelerini sağlamak amacıyla farklı mesleklere sahip kişiler, öğrencilerimizle buluşturuldu. Bu kapsamda Eczacı Veysi KAPLAN okulumuza davet edildi.

'Meslek Tanıtım Günleri' farklı meslek gruplarından kişilerin okulumuza davet edilmesiyle devam edecektir. Emeği geçenlere ve destek verenlere teşekkür ederiz.

Haz

Geleneksel oyunlar, toplumumuzun önemli kültürel ögelerindendir. Milleti millet yapan kültürün önemli parçalarından olan oyunlar aynı zamanda nesiller arası bir köprü kurmaktadır. Gelişen teknolojiyle dijital oyun çeşitliliği artmış bu da çocukları ekran bağımlılığına sürüklemiştir. Dijital oyun furyası çocukların psiko-sosyal gelişimlerini olumsuz yönde etkilemiş ve çocuk birçok temel beceriden yoksun olacak konuma gelmiştir.

    İnsan toplumsal bir varlık olmanın gereği sosyalleşmeye ihtiyacı vardır. Özellikle son çeyrek yüzyılda teknolojik başkalaşım geçiren toplumlar yeteri kadar sosyalleşemiyor, kültürel yozlaşma geçiriyor. Bu bağlamda çocuklarımızın sosyalleşme ihtiyacını büyük orandan karşılayan oyunların önemi gözler önüne seriliyor. Çocuğun sosyalleşme, takım oyuncusu olma, liderlik yapabilme gibi özelliklerini ön plana çıkardığı geleneksel oyunlarımızın yerini hiçbir dijital oyun alamayacağı aşikârdır.

   Biz yetişkinler olarak hem kültürümüzün devamı için hem de çocuklarımızın psiko-sosyal gelişimleri için geleneksel oyunları çocuklarımıza aktarmak gibi bir görevimiz vardır. Bu kapsamda okulumuzda ‘’Geleneksel Oyun Şenliği’’ düzenlenmiştir. Öğrencilerimiz geleneksel oyunlardan körebe, beştaş ve çelik çomak oyunları öğrenip oynamışlardır. Öğrencilerimizin oyunlar esnasında oldukça eğlendiği gözlemlenmiştir.

Haz

Okul kütüphanemiz, ders saati bitiminden 17.00'a kadar öğrencilerimizin kullanımına açık tutulup internete erişimleri sağlanarak öğrencilerimizin gerekli araştırmaları yapabilmelerini sağlıyoruz.

Haz

“25 Mayıs Etik Günü” ülkemizde, her yıl, etik farkındalık günü olarak kutlanmaktadır. Kamuda etik kültürünü yerleştirmek ve kamu çalışanlarımızda etik davranış bilincini geliştirmek amacıyla 2008 yılından itibaren “25 Mayıs Etik Günü” münasebetiyle, tüm kamu kurumlarımız ve çalışanlarımız tarafından etik davranış ilkelerinin daha çok bilinir, benimsenir ve uygulanır olması amacıyla her geçen gün artan bir ilgi ile etik farkındalık eğitim çalışmaları ve etkinlikleri gerçekleştirilmektedir.

Detaylı Bilgi ve Eğitimler İçin TIKLAYINIZ.

Haz

DYK!ya katılan Sekizinci sınıf öğrencilerimizi girecekleri LGS öncesi motivasyonlarını artırmak amacıyla Tatvan mesire alanında piknik organizasyonu düzenledik. Sınavlar öncesi öğrencilerin stres atması ve motive olması için düzenlenen organizasyona okulumuz idareci ve öğretmenleri de katıldı. Piknikte öğrenciler öğretmenleri ile keyifli bir gün geçirerek bol bol fotoğraf çektirdi. Okul Müdürümüz, “Öğrencilerimizi sınav kaygısından uzak tutmak ve onların kişisel gelişimlerini desteklemek için bu tarz etkinlikleri önemsiyoruz. Etkinliğe katılan öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür eder, öğrencilerimize sınavlarında başarılar dileriz.” dedi. 

 

Haz

Kalite Takip Sistemi (KTS) Faaliyetleri kapsamında; Mesleki uygulamaya katılacak öğrencilerin hazırbulunuşluklarını desteklemek amacıyla Fatiha süresi, Yasin suresi, namaz sureleri ve aşırlar hakkında bilgi verildi. Öğrencilerin bilgisini aldığı bu surelerin içeriği, mahreçlerine dikkat edilerek tecvidli bir şekilde okunuşu üzerinde duruldu. Namaz surelerinin ezber alınarak doğru telaffuz ile okunmasına dikkat edildi.  Fatiha ve Yasin suresinin birebir ve toplu okuma ile tekrar edilerek uygulamalı şekilde talim yapıldı.

May

Ülkemizde 1987 yılından bu yana her yıl 4-10 Mayıs tarihleri arası "İş Sağlığı ve Güvenliği Haftası" olarak kutlanmaktadır.

Çalışma hayatının en önemli konularından biri olan İş Sağlığı ve Güvenliği konusu tüm ülkelerin karşı karşıya olduğu ortak bir sorundur. Çünkü bu konu doğrudan insan sağlığı ve hayatı ile ilgilidir ve hiçbir şey insandan daha değerli değildir.

Yapılan araştırmalara göre iş kazalarının yüzde %98'i, meslek hastalıklarının yüzde %99'u önlenebilir iken; gerekli önlemler alınmadığı için her yıl iş kazaları ve meslek hastalıklarından dolayı birçok kayıp yaşanmaktadır.

İşyerlerinde önce insan, önce sağlık, önce iş güvenliği anlayışı ile hareket edilerek, tüm süreçlerde birinci önceliğin İş Sağlığı ve Güvenliğine verilmesi, İş Sağlığı ve Güvenliği bilincinin oluşturulması mutlaka sağlanmalıdır.

Okulumuzda paydaşlarımız için güvenli, sağlıklı ortamlar oluşturmak amacıyla iş sağlığı ve güvenliği ekibimizle beraber risk değerlendirmelerini yapararak gerekli tedbirleri almaktayız. 

May

Bakanlığımıza bağlı okullarda sağlıklı beslenme alışkanlığı, gıda güvenliği, gıda güvenirliği ve gıda kalitesi konularında farkındalığı artırmak, uluslararası standart ve şartlara uygunluğu sağlamak, güvenilir ve kaliteli gıdanın servis edildiği ortamları geliştirmek, yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı kazandırmak ve fiziksel aktiviteye teşvik etmek amacı ile "Okulumda Sağlıklı Besleniyorum Programı"  "Sağlıklı Beslenme" ve "Fiziksel Aktivite" olmak üzere iki ana başlıkta yürütülmektedir.

Program kapsamında öğrenci, veli ve öğretmenlerimizde; sağlıklı beslenme kültürü oluşmasını sağlamak, öğrencilerimizi ve velilerimizi gıda okuryazarlığı konusunda bilinçlendirmek, okullarda öğrencilerimizi geleneksel tatlarla buluşturmak, gıda israfına yönelik bilinçlendirme sağlamak, yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı kazandırmak ve fiziksel aktiviteye teşvik etmek amaçlanmaktadır.

Program Hedefi

Çocuğun sağlıklı beslenmeye ilişkin bilgi ve davranışı önce aile çevresinde gelişir, gerek okul öncesinde, gerekse okul yıllarında öğretmenlerinin ve çevresel etmenlerin etkisiyle belirginleşir.

·       Öğrenci, veli ve öğretmenlerimizde sağlıklı beslenme kültürü oluşmasını sağlamak,

·       Öğrencilerimizi fiziksel aktivite yapmaya teşvik etmek,

·       Öğrencilerimizi ve velilerimizi gıda okuryazarlığı konusunda bilinçlendirmek,

·       Eğitim kurumlarımızdaki gıda güvenliği ve kalitesinin artırılmasını sağlamak, beslenme ve fiziksel               aktivite ortamlarını iyileştirmek,

·       Okullarda öğrencilerimizi geleneksel tatlarla buluşturmak,

·       Gıda israfına yönelik bilinçlendirme sağlamak.

May

Değerler Eğitimi Kapsamında bu ay okulumuzda "Yardımseverlik ve Fedakarlık" konusu işlendi. 

Ayın değeri ile ilgili detaylı bilgi için TIKLAYINIZ.

May

"Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum" Projesi (ÇEDES) kapsamında depremden etkilenen Diyarbakır ilimizdeki kardeş okul öğrencilerimize destek sağlamak amacıyla 03/05/2023 perşembe günü 12:00 - 13:00 saatleri arasında okulumuz bahçesinde düzenleyeceğimiz kermese davetlisiniz.